Державна казначейська служба у
листі від 01.11.2011 р. № 17-08/729-4393 нагадала, що механізм списання об’єктів державної
власності визначено Порядком
списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від
08.11.2007 р. № 1314.
Як зазначено у п. 4 цього Порядку, списанню підлягає майно, що не може
бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане державним
підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути
застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно
недоцільне), у разі коли таке майно морально чи фізично зношене, непридатне для
подальшого використання суб’єктом господарювання, зокрема у зв’язку з
будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або
пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха та відновленню не підлягає, або
виявлене в результаті інвентаризації як нестача. Списання майна, виявленого в
результаті інвентаризації як нестача, здійснюється після відшкодування його
вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування неможливо. Морально
застаріла комп’ютерна техніка, придатна для подальшого використання, може
передаватися до сфери управління місцевих органів виконавчої влади з подальшим
її закріпленням за відповідними закладами, установами та організаціями.
Що стосується порядку списання
запасів бюджетних установ, то
його механізм визначено Інструкцією з обліку запасів
бюджетних установ, затвердженою наказом Держказначейства від 08.12.2000 р. №
125.
Відповідно до п. 69 цієї Інструкції списання з балансу установи
малоцінних і швидкозношуваних предметів, інструментів, виробничого,
господарського інвентарю та інших запасів, що стали непридатними, здійснюється
на підставі актів списання (якщо
інший порядок списання не встановлено відповідним міністерством, іншим
центральним органом виконавчої влади). Такі акти складаються постійно діючою
комісією, призначеною наказом керівника установи, і затверджуються цим
керівником.
|