Головна » 2013»Листопад»20 » Планується спрощення вимог до головних бухгалтерів сільських і селищних рад
23:55
Планується спрощення вимог до головних бухгалтерів сільських і селищних рад
14 листопада 2013 року, Ресурсним Центром зі сталого місцевого розвитку при Українській асоціації районних та обласних рад, спільно з Міністерством фінансів України було проведено узгоджувальну нараду щодо удосконалення вимог до професійно-кваліфікаційного рівня керівника бухгалтерської служби бюджетної установи та шляхів вирішення проблеми. У заході взяли участь представники Секретаріату Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх асоціації, Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню, Української асоціації сертифікованих бухгалтерів і аудиторів.
Учасниками наради було прийнято одностайне рішення про те, що Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 р. № 59), зокрема п. 11 положення потребує внесення вагомих змін та доповнень. А саме перегляд вимоги щодо стажу роботи за фахом та на керівних посадах для особи, що претендує на посаду головного бухгалтера бюджетної установи; можливе виокремлення вимог для осіб, що претендують на посаду головного бухгалтера бюджетної установи у сільській місцевості; надання права територіальним громадам на створення та співфінансування спільних бухгалтерій за відповідною угодою між органами місцевого самоврядування та інш.
За результатами узгоджувальної наради підготовлено проект протоколу, який буде доопрацьовано та направлено у відповідні установи.
проект
14 листопада м. Київ
Відповідно до статей 18, 19 Закону України «Про асоціації органів місцевого самоврядування» учасники узгоджувальної наради обговоривши питання удосконалення вимог до професійно-кваліфікаційного рівня керівника і бухгалтерів бухгалтерської служби бюджетної установи та шляхів вирішення проблем пов’язаних з кадровим забезпеченням бухгалтерами органів місцевого самоврядування ВИРІШИЛИ:
1. Взяти до відома інформацію про Рішення Правління Української асоціації районних та обласних рад від 24.04.2013 «Про Звернення Української асоціації районних та обласних рад до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, про внесення змін до Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 року № 59.»
2. З метою надання додаткових практичних знань та навиків, що необхідні для роботи в органі місцевого самоврядування з бюджетними коштами, уникнення вчинення порушень бюджетного законодавства, підтримується пропозиція щодо доповнення Постанови наступним, замість вимоги про стаж роботи: «проходження спеціалізованих курсів для особи, що претендує на посаду бухгалтера або головного бухгалтера із отриманням відповідного сертифікату у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України». Тематика зазначених курсів має враховувати специфіку роботи у сільській та селищній раді. Погодитися на зменшення вимоги щодо стажу роботи до 1 року.
3. Запровадження практики направлення молодих спеціалістів, які отримали спеціальність за цільовим державним замовленням. Такі спеціалісти (магістри) ще під час навчання можуть отримати додаткові знання з адміністрування бюджетних організацій, установ з проходженням декілька місячного стажування за спеціальністю. Таким спеціалістам доцільно зняти обмеження щодо стажу роботи.
4. Передбачити право територіальних громад на створення та співфінансування спільних бухгалтерій за відповідною угодою між органами місцевого самоврядування.
5. Передбачити право районних рад, у разі необхідності, за згодою сторін, забезпечувати бухгалтерське обслуговування тих сільських, селищних рад, які не можуть укомплектуватися необхідними кадрами. Це рішення може бути тимчасовим — на відповідний бюджетний рік.