МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 19 квітня 2011 р. № 126/06/186-11
Щодо виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника
Звернення уважно розглянуто Юридичним управлінням Міністерства і в межах своєї компетенції повідомляємо наступне.
Згідно з чинним законодавством виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника може бути як без звільнення працівника від своїх основних обов’язків, так і зі звільненням працівника від своїх основних обов’язків.
Виконання обов’язку тимчасово відсутнього працівника без звільнення працівника від своїх основних обов’язків — це заміна працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою (без звільнення від основних трудових обов’язків), коли працівник поряд зі своєю основною роботою виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника. У цьому випадку, відповідно до статті 105 Кодексу законів про працю України, працівнику провадиться доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника (розмір доплати встановлюється на умовах, передбачених колективним договором).
Виконання обов’язків за посадою тимчасово відсутнього працівника (тимчасове заступництво) провадиться із звільненням від своїх основних обов’язків.
У цьому випадку, відповідно до пункту 1 роз’яснення Держкомпраці та Секретаріату ВЦРПС від 29.12.65 р. № 30/39 (із змінами, внесеними постановою Держкомпраці та Секретаріату ВЦРПС від 11.12.86 р. № 521/30-18), працівнику виплачується різниця між його фактичним окладом та посадовим окладом працівника, якого він замінює, якщо цей працівник не є штатним заступником або помічником відсутнього працівника (за відсутності посади заступника). Головний інженер підприємства, установи, організації на час відсутності керівника права на отримання різниці в окладах не має.Добавлено (05.06.2014, 10:15)
---------------------------------------------
За загальним правилом, на час відсутності головного бухгалтера (відрядження, відпустка, хвороба тощо) його права та обов'язки переходять до його заступника або іншої посадової особи (якої саме – визначається в затвердженій посадовій інструкції головного бухгалтера). Якщо заступник (або інша особа) також відсутній (наприклад, збіглися відпустки), керівник підприємства має призначити наказом по підприємству особу, на яку покладатимуться функції головного бухгалтера.
Добавлено (05.06.2014, 10:19)
---------------------------------------------
Крім того, перебуваючи у відпустці для догляду за дитиною, головний бухгалтер може працювати на умовах неповного робочого часу або вдома, при цьому за ним зберігається право на одержання допомоги по догляду за дитиною (ст. 18 Закону України «Про відпустки» від 15.11.96 р. № 504/96-ВР)